Deze website was voorheen de website van Jong & homo. Maar nu kun je hier de inmiddels 17 jarige Bas Leijgraaff volgen wat betreft zijn (nieuwe) projecten. Deze website gaat z.s.m. van start!
Volg mij ook op Twitter: @BasssL
Het eerste project van Bas: Jong & homo. Bestellen?
Klik hier (Het eBook Jong & homo)

maandag 5 september 2011

DAG 3: De afgelopen maanden!


We blikken terug op de afgelopen maanden, hoe waren die? En op welke datum begon eigenlijk alles? Of laten we beter zeggen; Op welke datum vond het eerste interview plaats? Je leest alle speciale momenten en gebeurtenissen terug in dit bijzondere overzicht, vol met feiten, specials en nog nooit vertoonde teksten!


Hallo allemaal!

Wat leuk dat jij ook behoefte had om dit overzicht te bezichtigen :-)
Want ik heb me immers enorm uitgesloofd om dit voor elkaar te krijgen! Haha.

In dit overzicht vind je zoals je al kon lezen: Speciale momenten, speciale gebeurtenissen, feiten en nog nooit vertoonde teksten!

Om meteen met de deur in huis te vallen, beginnen we met ons eerste speciale moment, laten we even onze special pagina erbij pakken!

Zoals jullie kunnen zien begon eigenlijk de eerste bijzondere datum op 15 juni 2011. Op deze datum werd ik uitgenodigd door de Veenendaalse krant om aanwezig te zijn bij hun interview. Maar wat moest ik hier nou van verwachten? Na school ben ik meteen naar de locatie van het interview gegaan! Daar heb ik gewacht op de persoon die me ging interviewen. Ik wist niet wie of wat het was, weet jij het…

Ja hoor, daar kwam de interviewster! Het was een vrouw, namelijk Bianca! Ze stelde zich voor, we namen plek op het terrasje en begonnen eigenlijk meteen al met wat vragen. En zo vloog de tijd voorbij en was mijn eerste interview achter de rug.

Vier dagen later kwam ik via via in contact met Nicolette van Dam en met Ewout Genemans, helaas hebben beide niks meer van zich laten horen, erg jammer!

De volgende dag was weer een bijzondere dag, want ik werd uitgenodigd door de voorzitter van de jongerenraad; Daniel van Binsbergen. Ik was aangekomen bij het gemeentehuis, waar ik plaats naam in de wachtruimte. Daar kwam hij aangelopen! Hij stelde zich voor en samen gingen we naar een vergader ruimte. Waar ik mezelf voorstelde en hij deed precies hetzelfde. Ik vertelde over mijn boek, wat precies mijn doel was en wat ik verwachtte.

Ook hij kwam met ideetjes! Zo gaan hun helpen om natuurlijk het boek te promoten, steun te geven en noem het maar op! Kortom: Steun genoeg! En daar ben ik hem op de dag van vandaag nog erg dankbaar voor! Het einde naderde en met een goed gevoel verliet ik het gemeentehuis.

Twee dagen later stond alweer de derde belangrijke afspraak te wachten. Een interview met homo community: Gay.nl – Ditmaal ging mijn moeder mee naar het interview. We kwamen weer aan bij het terrasje en zochten de interviewer op. Het was een jonge jongen, hij stelde zich voor en we namen met z’n drieën plek. Ook hier werden weer een aantal vragen gesteld. En een week later stond het interview op de website. Gevolgd door 100’rden reacties!

Na de derde special had ik even een tijdje rust, in die tussentijd kon ik mooi werken aan mijn boek, want ik was immers pas net begonnen! En dus moest er nog onwijs veel gebeuren!

Op 4 juli brak de vierde special aan, het derde interview, ditmaal met ondertussen.nl – Een website met allemaal bijzondere nieuwtjes! Ik zat op mijn laptop, tot opeens Skype gek begon te doen, het was onverwachts de redactie van ondertussen.nl – Ik had ze wel verwacht, maar zo snel al op de dag… Voor mij zaten twee meiden en een man, dit was iemand van de afdeling; interviews, iemand van de hoofd redactie en iemand van het management. Ook hier vloog het interview voorbij!

Op de dag van vandaag vind je nog steeds alle specials terug op de blog.

Het was middag, ik was net buiten, de hond aan het uitlaten, totdat mijn telefoon ging. Ik verwachtte eigenlijk niemand, alhoewel, die ochtend kreeg ik een mail van RTV Utrecht, ze hadden ergens gelezen over mijn boek en het leek hun wel wat om mij te interviewen. Ze vroegen zich af of ik hun later deze dag wou opbellen. Nou goed, zo gezegd zo gedaan, ik was eerst even buiten, om de hond uit te laten. Maar zoals ik al zei, mijn telefoon ging onverwachts af. Ik nam op en het bleek Daniel te zijn. Hij was ook gebeld door RTV Utrecht, ook hem wouden ze interviewen. Hij vertelde me dat ze morgen al naar Veenendaal wouden komen! Hij vroeg of hij mijn 06 nummer mocht geven aan de redactie en een halfuur later werd ik gebeld door de hoofd redacteur.

Hij legde het plan uit en de volgende dag stonden twee vrouwen op de stoep. Het vierde en laatste interview was met de regionale televisie! Een ochtend om niet te vergeten!

Er werd van alles uitgelegd, er werden shots gemaakt en noem het maar op. De ochtend vloog voorbij, er werden wat shots opnieuw gedaan en diezelfde ochtend gingen we naar Daniel toe om te interviewen. En zo was het laatste en vierde interview achter de rug.

Diezelfde avond werd het nog uitgezonden op RTV Utrecht, overigens is de reportage nog steeds op de Special pagina te vinden!

En zo komen we aan het einde van het begin tot aan het einde van bijzondere datums.

Bedankt voor het lezen en mocht je nog vragen hebben? Je kunt altijd mailen naar het inmiddels bekende email adres: basss@hotmail.nl

Groetjes,
Bas

4 opmerkingen:

Mara zei

Super Bas!

Ben trots op je :)

xxx je beste vriendin, Mara.

Bas zei

Dankjewel Maraaa <3

Toby zei

Hey Bas,
Bedankt voor de update. Ik ga vanavond weer even aandacht aan je boek besteden op mijn blog. Het formulier met handtekening stuur ik je eind vd week op als ik weer een printer bij de hand heb.
Gr
Toby

Bas zei

Hoi Toby!

Graag gedaan hoor. Is goed, ik zie het wel! :)

Ik hou de brievenbus in de gaten haha.